سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چاپ استیکر با لمینت

نام دیگراستیکر،وینیل متریالی است که از پلیمرهای ترموپلاستیک ساخته می شود و مقاومت بسیار بالایی در مقابل آسیب دیدگی دارد.ضدخش و ضدآب بودن از ویژگی های بارز آن است.

استیکرها نوعی ابزار تبلیغاتی به حساب می آیند که هزینه کمتری نسبت به راه های تبلیغاتی دیگر دارند و نصب آن ها برروی هر سطحی امکان پذیر است.استیکرها در نقش و رنگ های بسیار متنوعی تولید می شوند.بهترین جنس استیکر در ایران از برند مکجت می باشد.

کاربرد استیکر

از استیکرها در انواع فضاهای باز و سرپوشیده استفاده می شود.مانند داخل منازل،کارخانجات،فروشگاه ها(دیوارهای شیشه ای ویترین ها)،جلد نرم کتاب ها،صنعت کاتالوگ و بروشور،کارت ویزیت و بسته بندی ها

استیکر استیکر روی دیوار

انواع استیکر برای چاپ

استیکرها انواع و اقسام مختلفی دارند و  با هر شرایط آب و هوایی تناسب و سازگاری دارند.

از انواع آن می توان به استیکر زمینه سفید یا شیری _ استیکر شیشه ای _ استیکر رنگی _ استیکر مش _ استیکر شبرنگی اشاره کرد.

طراحی و چاپ استیکر

طراحی و چاپ استیکرها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از جمله تبلیغاتی است که مستقیما با چشم مخاطب در ارتباط می باشد.اگر این کار به درستی انجام نشود،توجه مخاطب را به خود جلب نمی کند.

برای طراحی استیکر نیاز به ذهن خلاق و برنامه های گرافیکی است و یا می توان برای انجام این کار به سایت های معتبر مراجعه کرد تا دقیقا آنچه را که میخواهیم برای ما طراحی کنند.

برای چاپ آن نیز به دستگاه های مدرن نیاز است و کیفیت جوهری که استفاده می شود،در کیفیت استیکر تاثیر زیادی دارد.این کار نیاز به دقت بالایی دارد و اگر به کمک لمینت انجام شود،اثربخشی آن دوچندان می شود.

لمینت در لغت به معنای لایه لایه است.پس از اتمام کار چاپ از یک لایه پلاستیکی بنام لمینت استفاده می شود که زیبایی منحصربه فردی را به استیکر می بخشد و جلا و براقیت سطح آن را افزایش می دهد.لمینت ها لایه ای را بر روی استیکر ایجاد می کنند که نقش محافظت در برابر عوامل خارجی از جمله نور را دارد.همچنین سبب افزایش ماندگاری استیکر می شود.

استیکر چاپ استیکر

مزایای استفاده از لمینت

  • بهتر دیده شدن رنگ و کنتراست استیکر و افزایش شفافیت
  • مراقبت از استیکر در برابر هرگونه عامل خارجی از جمله حرارت،نور،پاره شدن،چروکیدگی،لک شدن،سیاه شدن و رنگ پریدگی(طبیعی است که اضافه کردن هرنوع روکشی بر روی استیکر سبب محافظت بیشتر از آن می شود.)
  • افزایش طول عمر و ماندگاری بیشتر
  • افزایش مقاومت متریال چاپ در برابر رطوبت
  • راحت ترین راه مراقبت از استیکر چاپ شده
  • تمیزکردن آسان و سریع
  • جلوگیری از آلودگی و ماندن جای انگشت
  • افزایش کیفیت استیکر چاپ شده
  • قیمت مناسب

دستگاه لمینت استیکر

برای لمینت کردن استیکر به نوع خاصی از دستگاه به نام لمینیتور نیاز است.این دستگاه دارای پرس است و لمینت را به خوبی بر روی استیکر الحاق می کند، به طوری که اتصالی قوی میانشان ایجاد می شود.

انواع چاپ لمینت

  • ضد خش
  • ضد خش کف
  • گرم براق
  • گرم مات
  • ویژه مات
  • سرد براق
  • سرد مات

روکش لمینت ضدخش

لمینت ها که سبب افزایش استیکر چاپی می شوند، با گذر زمان بر اثرعواملی مثل ناخن کشیدگی تازگی خود را از دست می دهند؛ در حالی که لمینت های ضدخش این طور نیستند و دچار آسیب دیدگی نمی شوند.

روکش لمینت ضدخش کف

از انواع لمینت های مات هستند که ضخامت و میکرون بالاتری دارند.با راه رفتن برروی این لمینت ها هیچ مشکلی برای استیکر چاپ شده ایجاد نمی شود و به همین دلیل برای کف زمین به کار می روند.هیچ کدام از لمینت ها این قابلیت را ندارند. لمینت ضد خش کف را می‌توان هم با دستگاه لمینت سرد و هم با دستگاه لمینت گرم انجام داد.

لمینت گرم براق

از انواع لمینت های گرم بوده که همانند لمینت مات به کمک گرما و حرارت چسبانده می شود.درخشش و شفافیت این روکش به نسبت بقیه بسیار بیشتر است. لمینت ‏محصولات چاپی در چاپ دیجیتال به صورت رولی انجام می‌شود. رول لمینت گرم دارای سطح صاف و یکنواخت می باشد.عرض این رول 104 سانتی متری و 125 میکرون بوده و طول آن 100 متر می‌باشد.

متداول ترین روش لمینت روش گرم است که در آن پوشش پلاستیکی را با حرارت بر روی سطح می کشند. این کار از قدیم هم رایج بود که به آن در اصطلاح عام «پرس» می گفتند. دستگاه های امروزی البته بیشتر رول هستند و در کشور ما آن را بیشتر در چاپ‌خانه‌هایی که دستگاه‌های چاپ دیجیتال دارند می‌توان یافت. لمینت با این روش به دو صورت مات و براق صورت می گیرد و می توان پشت و روی کار را به هر دو صورت لمینت کرد.

روکش لمینت ویژه مات

این روکش در موارد به خصوصی کاربرد دارد از جمله: استندهای نمایشگاهی که در روی لمینت سرد و در زیر لمینت گرم به کار می روند.این نوع لمینت ها دارای ضخامت مطلوبی هستند و جلوه های ویژه ای را به کار می بخشند.

روکش لمینت سرد مات و براق

در این روش پس از چاپ استیکر،برای اجرای لمینت از حرارت استفاده نمی شود.این نوع لمینت ها بسیار نازک هستند و از جلوه خاصی برخوردارند و این  ویژگی باعث شده که در انواع چاپ های هنری کاربرد فراوانی داشته باشند.قیمت لمینت سرد هر متر طول حدودا 66 هزارتومان می باشد.